17 frågor - Mea

(Glömde att göra igår så jag tar igen med 2 frågor idag istället)

8. Jag brukar nästan aldrig använda sådant. Bara någon gång ibaland. Brukar för det mesta bara använda läppbalsam. Jag har typ ett läppstift och 2 läppglans, och dessa använde jag typ aldrig. Däremot vill jag ha ett matt rött läppstift eftersom det är såå himla snyggt, som man då kan använda  typ festigare tillfällen eller något.
-
Läppglans känns lite oldschool eller iallafall något som man bara använde när man var lite mindre. Vet inte om ni håller med mig men visst det kan vara snyggt på rätt person. Jag har aldrig riktigt funkat med läppglans och andledningen till att jag inte använder det är för att håret klibbar sig fast i det exempelvis när det blåser ute ush...haha hatar verkligen när det gör det!


    9. Ja jag använder en high tech lighter från Makeupstore i färgen platina. Primen är som en klet som man tar på ögonlocket innan man lägger på ögonskuggorna, man får bara passa sig att inte ta för mycket då ögonskuggorn har en tendens att bli lite ''kakig''

    High tech lightern är ingen highlighter som många tror och den funkar super, den är ganska dryg och känns lite skum när man applicerar den men när man packar på med ögonskugga är det inga problem, ögonskuggan sitter som berget somsagt är den väldrigt dryg och man behöver och bör ta väldigt lite åt gången, vilket gör att den räcker länge.

High tech lightern från Makeupstore
Det enda läppsitftet jag har, från Cliniqe, Färgen är dock inte alls så röd som på bilden, den går mer åt lila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0