Sminkningen - Av Mea

Hejsan!
Här kommer sminkningen som var utlovad. Sminkningen som vann var nummer 3 och här kommer en ''handledning'' hur man gör den steg för steg.
Jag visar nu hur man gör på min vän Kimmie, som jag sminkade från början
...

Steg 1:
Börja med att applicera ett tunnt lager ögonskuggsbas/primer på hela ögonlocket. Jag använder High tech lighter från makeupstore, den gör så att ögonskuggorna håller längre och gör ögonskuggsfärgerna mera ''intensiva''


Steg 2:
Applicera en turkos/ljusblå skugga ända upp till gjoblingen, tänk på att du bör ha 2 skoggor som är mörkere en denna om du ska kunna göra resten av sminkningen. Jag använde mig här av en palett från viva la diva (bild kommer i slutet av inlägget)

Steg 3:
Applicera nu en mörkare turkos skugga i ögats yttre veck eller del, som bilden under
Steg 4
Applicera nu en mörkblå eller mörkturkos skugga längst ut i slutet av den föregående ögonskuggan, se bild.
Steg 5:
Nu har ögonskuggat fått väldigt skarpa kanter, och det vill vi undvika.vi vill ha en mjukare övergång mellan ögonskuggan och ögonlocket. Då tar vi en pensel med fluffigt och mjukt hår och suddar de skarpa kanterna. Sudda även lite på självaste ögonskuggan om du inte vill ha färgerna så skarpa. Applicera även ljusblå ögonskugga på två tredjedelar av ögonlocket för att ljusa upp sminkningngen lite.
Steg 6: Ta bort överflödig ögonskugga som fallit ner under ögat. Om du vill kan du lägga på lite skugga precis under ögat ungefär som en eyeliner fast bara vid ytterkanten under ögat. Använd då en liten borste för att få rätt mängd ögonskugga. Efter det så är det klart!
Produktlista:
1. Stor och fluffig borte till att sudda ögonskuggan med
2. Lagom stor borste at lägga på ögonskugga med.
3. Liten borste för att komma åt under ögat längs med fransraden.

High teck lighter, Makeupstore (primer)

Viva la diva palett, jag använde mig av ögonskuggorna i mitten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0