Svamp eller Pensel?

Hej
För tillfället använder jag inte foundation, det gjorde jag mera innan men till alla er som använder flytande foudation så har ni här något att se över...


Det finns 2 olika sätt att applicera foundationen, använda svamp eller foundationpnsel.
-
jag har testat båda dessa sätt och jag skulle vilja säga att om man har en foundation BÖR man ha en foundationpensel. För att svampar suger! Bokstavligt talat. Din makeupsvamp må vara billigare än en pensel men den suger åt massor av foundation så det blir inte billigare när du måste springa och köpa ny fundation hela tiden för att din andra tar slut snabbare, pga din makeupsvamp.Med en pensel bilr det mycket finare och jämanre reslutat än att använda en svamp.
Glöm bara inte att tvätta penseln minst 2 gånger i vecka!!, Det samlas massvis av bakterier som kan orsaka finnar och andra orenheter i huden i och på penseln.

Så till alla er som använder svamp, Kasta den och gå och köp en pensel!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0